1. Se över er webb och säkra att:
- Era erbjudande presenteras på ett tydligt och inspirerande sätt.
- Det är enkelt och naturligt att navigera på er webb även för nya besökare
2. Call To Action (CTA)
Bygg in CTA:er på webben som:
- Flyttar runt era besökare så att de stimuleras att stanna längre och läsa och lära mer om er och era erbjudanden.
- Får era besökare att konvertera (lämna sin e-postadress) genom att erbjuda värdefulla dokument som besökarna är intresserade av.
3. Retargeting
Jobba med att locka tillbaka era besökare till er webb genom att synas med annonser i deras flöden på sociala medier.
4. Marketing Automation
Investera i en modern plattform som blir navet för er online marknadsföring. Från en sådan plattform kan ni enkelt planera, producera, styra och följa upp era aktiviteter. Det är effektivt och spar massor av tid att jobba med en integrerad plattform istället för flera fristående program. Med en Marketing Automation plattform får ni kontroll över era online kampanjer från start till slut.
5. Målsätt och följ upp
Säkra att ni är på rätt väg och når uppsatta mål.
Växla upp och upprepa kampanjer som ger resultat och avveckla de som inte gör det. Fira framgångar.
Vi visar och berättar gärna mer …
…och kan hjälper er hela vägen från strategi till genomförande.