Att lägga lite tid på att optimera sina landningssidor är ofta mycket väl investerad tid och något vi rekommenderar alla våra kunder att göra. Vi har sett många företag som verkligen fokuserar på att driva trafik och öka antalet besökare på den egna webben. Mer trafik är naturligtvis viktigt och nästan alltid välkommet, men om ni betalat för den ökade trafiken genom köpt annonsering kan det många gånger bli en dyrköpt glädje. Speciellt om konverteringsgraden ligger på normala 1-3 procent som den gör för många företag.
Medicinen för att bota allt för låg konverteringsgrad är många gånger att spendera lite tid och kärlek på era landningssidor. När besökaren kommer till någon av era landningssidor gäller det att verkligen ta bort allt som kan distrahera och optimer för konvertering. Leadfeeder, en av våra partners, har nyligen skrivit ett bra blogginlägg om detta viktiga ämne som vi vill tipsa om. Följer ni rekommendationerna i inlägget kommer ni garanterat förbättra er konverteringsgrad och i och med det skapa fler leads till säljarna 🙂
Tipsen som boostar er konvertering hittar du här.
Vill du boka en specialist?
Kontakta oss så återkommer vi till dig.